sobota, 5 grudnia 2015

ZŁOTE DŁUTO #11

Zapraszam na moje subiektywne podsumowanie miesiąca :)
Działo się w listopadzie: Wszystkich Świętych,  Kolekcja Balmain w H&M, Święto Niepodległości,  zaprzysiężenie nowego rządu, Fashion Week Poland w Łodzi, długo oczekiwany, trzeci album Adele '25', nowości wydawnicze takie jak Love Style Life Garance Dore, albo Oczko się odlepiło temu misiu... Biografia Stanisława Barei, autorstwa Macieja Replewicza.
Ale po kolei.
Święto zmarłych w wersji polskiej nie jest zbyt atrakcyjne, Chyba nie czujemy klimatu, alb idei. Wolimy Halloween. Niestety. O destrukcyjnym wpływie tej tragikomedii, importowanej zza wielkiej wody, napiszę za rok, bo w tym czasu zabrakło, a temat wart bliższej refleksji. Zamiast tego polecam do przemyślenia tekst młodej blogerki, której 'pióro' budzi mój podziw, chociaż nie z każdym wpisem w pełni się utożsamiam. Ale pod jej tekstem Z TYMI KTÓRYCH NIE MA, podpisuję się obiema rękami.

O kolekcji Balmain w H&M już napisano tyle, że szkoda czasu i atłasu na kolejne wypociny. Napiszę krótko - odpuściłam sobie temat zupełnie, wiedziałam, że nie mam szans, tym bardziej, że w Polsce kolekcja była dostępna tylko w dwóch sklepach : w Warszawie przy Marszałkowskiej i w Krakowie, w Galerii  Krakowskiej. O tym, że łatwo nie było, utwierdziła mnie w przekonaniu Wiktoria Celmer, opisująca swoją batalię TU.

Święto Niepodległości - celebruję, a biało-czerwoną flagę zawsze wywieszam. Listopad to chwila właściwa, aby zastanowić się, dlaczego w 1918 roku Polska odzyskała niepodległość na mniej niż jedno pokolenie?


Nowy rząd - dłuuugo oczekiwana zmiana na stołkach - tylko medialny jazgot niepomierny. Media głównego nurtu donoszą, że teraz rządzić będą nami tyrani. E tam, ja tam mówię, że hipisi nie zrobią nam krzywdy. Dawni miłośnicy palenia tego i owego, na Janis Joplin oraz Jimim Hendriksie wychowani, brzydzą się przemocą. Niewtajemniczonym wyjaśniam, że marszałkiem sejmu został hipis z Przemyśla o ksywie "penelopa", natomiast szefem klubu partii rządzącej został jeden z najważniejszych hipisów w Polsce, legendarny "pies" z Krakowa, znany dziś jako prof. Ryszard Terlecki. Takim Hipisom to ja kibicuję,  i wolę żeby rządzili hipisi niż złodzieje, a mediom życzę love and peace, bo to ich obiektywne (pożal się Boże) dziennikarstwo, to często plucie w twarz tym, którzy tych hipisów wybrali.
I taki niefart, że  Palikot i spółka nie zapali z nimi fajki pokoju, oj niefart, ale do tego stanu rzeczy przyczynił się zacny Adrian Zandberg ;)

Fashion Week Poland - to od Was wiem, że warto być, ale z organizacją i promocją imprezy nie do końca wszystko gra. Dużo pustych krzeseł i reporterów mniej. Dobrze, że blogerzy jeżdżą, bo w przeciwnym razie zabraknie naocznych świadków, chętnych do publicznego opiniowania najważniejszej modowej imprezy w kraju.

Muzycznym wydarzeniem (jednym z wielu) jest nowy album Adele 25. Album promuje singiel Hello. Podoba mi się, polecam jeśli nie znacie.

O nowościach wydawniczych, podobnie jak o polityce, można pisać i pisać, tylko z czytaniem gorzej ;) Słynna akcja '52 książki', czyli jedna w tygodniu, dobiega już do końca, bo i rok się kończy. Kto nie wytrzymał tempa (m.in. ja) może szybko nadgonić, lub zacząć wszystko od nowa w 2016.
 A wśród nowości wpadła mi się w oko książka blogerki Garance Dore „Love, style, life”, która podobno szybko stała się bestsellerem. Ja jednak ostrożnie podchodzę do słowa ''bestseller" i tego typu pisadeł, bo jeśli ktoś mi próbuje wyliczać, co powinnam mieć w szafie, to rezygnuję, ale jeśli jest tam coś jeszcze, a podobno jest, to muszę się chwilę zastanowić.
 Podobno, (ja nie czytałam), znajdziemy tam wątki z życia osobistego, coś na kształt autorefleksji , sekrety kobiet mieszkających w Paryżu i Nowym Jorku, wywiady, np. z projektantką Diane von Funstenberg czy Emmanuelle Alt, kulisy fashion week(ów), może więc warto? Czytaliście? Polecacie?


A na koniec biografia obok której nie można przejść obojętnie. Mowa o człowieku, który chciał zostać marynarzem, bokserem, pływakiem, ale ostatecznie został reżyserem. STANISŁAW BAREJA. Już za życia, z jednej strony uwielbiany przez widzów, z drugiej niszczony przez władzę. Pośmiertnie, w 2008 roku na gali Złotych Kaczek został ogłoszony najlepszym reżyserem komediowym stulecia.
Mimo to, jego życie komedią nie było...
W swoich filmach obnażał nie tylko słabości człowieka wynikające z jego natury, ale przede wszystkim będące wynikiem absurdalnej rzeczywistości PRL. Był wierny własnym poglądom oraz opozycji antykomunistycznej, jednak przepłacił to zdrowiem. 21 września 2006 roku został pośmiertnie odznaczony przez Prezydenta RP Krzyżem Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski.
Gdyby żył, dziś obchodziłby 85 urodziny.
Jeśli ktoś chce wiedzieć więcej, kim był król polskiej komedii, twórca takich perełek filmowych jak  Miś, Poszukiwany, poszukiwana, Brunet wieczorową porą, znanych seriali Zmiennicy, Alternatywy 4 - to Wydawnictwo Fronda daje nam odpowiedź. Może znacie kogoś kto chętnie widziałby tę pozycję pod choinką. Jak nie znacie, to już znacie - ja bym nie pogardziła ;)

My tu gadu gadu, a ZŁOTE DłUTO czeka ;) Nie inaczej, a więc tak jak miesiąc temu, będę wyróżniać stylizacje: starannie 'wyrzeźbione', pełne uroku, zapadające w pamięć na dłużej. Każda ma swoją własną siłę przyciągania..Oto ONE :

SIŁA ELEGANCJI



SIŁA CZYSTEJ FORMY - MINIMALIZMU




SIŁA STYLU RETRO 

www.bohemiastreet.com


SIŁA AWANGARDOWYCH ROZWIĄZAŃ
płaszcz projektu Madame Lala
thefashionbaroness.blogspot.com

Za tę różnorodność blogosferę lubię najbardziej :) Wyróżnionym Paniom gratuluję i podziwiam.  
Na zakończenie, dziękuję Wszystkim dotychczasowym i nowym czytelnikom za pozytywny odbiór i komentarze. 

Pozdrawiam ciule i do następnego ;)
w Warszawie przy ul. Marszałkowskiej 104/122 i w Krakowie w Galerii Krakowskiej. - See more at: http://ewawojciechowska.pl/moda/kolekcja-balmain-dla-hm-ceny/#sthash.u5hxHckf.dpuf
w Warszawie przy ul. Marszałkowskiej 104/122 i w Krakowie w Galerii Krakowskiej. - See more at: http://ewawojciechowska.pl/moda/kolekcja-balmain-dla-hm-ceny/#sthash.u5hxHckf.dpuf
w Warszawie przy ul. Marszałkowskiej 104/122 i w Krakowie w Galerii Krakowskiej. - See more at: http://ewawojciechowska.pl/moda/kolekcja-balmain-dla-hm-ceny/#sthash.u5hxHckf.dpu

14 komentarzy:

  1. świetne podsumowanie - nic dodać , nic ująć :) a ta ostatnia wybrana stylizacja mnie urzekła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki:)
      tak, ta stylizacja zapadła mi w pamięć, dlatego ja przywołałam :)

      Usuń
  2. Przede wszystkim, to raz jeszcze dziękuję bardzo za wyróżnienie, parafrazując Kazimierz Kutza, które jednak nie wiem czy mi się do końca należy, niemniej znaleść się w takim znakomitym gronie to nagroda.

    Po drugie, oo Misiu. No i bardzo dobrze, bo jak doczytam hłaskowe "Listy" i ta "Wiara, polędwica i miłość" sie skończą, to czymś trzeba będzie czas wypełnić. Miałam w Empiku w ręce „Love, style, life”, miałam i Glogazę, ale jakoś Kaczkowski wygrał. Moze właśnie dlatego, że byłam po lekturze "Elementarzu stylu" Kasi, a równowaga w przyrodzie musi być.

    Halloween - temat rzeka, temat trudny, temat drażliwy, z genezą słabą znaną.

    Polityka - no cóż, muzyka łagodzi obyczaje, nurtem jarocińskim, postpunkowym też owszem,bo lepiej robić nic, niż robić źle.

    H&M - no nie zawalczyłam, choć rzeczy były piękne. Na otarcie łez memy z Mirandą: http://www.freakchic.com/tag/balmain/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, nie dziękuj, Ty po prostu rozwaliłaś mnie swoją pomysłowością. Wyglądasz na tym zdjęciu obłędnie :)

      Usuń
    2. Z tym Halloween, źle się wyraziłam - geneza jest znana, tylko słabo nagłośniana w społeczeństwie.

      Usuń
    3. to prawda, dlatego kiedyś spróbuję zmierzyć się z tym niełatwym tematem.

      Usuń
  3. Lubię Twoje nominacje modowe, są dla mnie inspiracją, z klasą, nie jestem jednak zwolenniczką mieszania polityki z modą. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :)
      u mnie TROCHĘ O TYM I O TAMTYM, czyli o wszystkim co mnie interesuje, cieszy i wkurza ;)
      to nie jest tylko blog o modzie, dlatego raz będzie o modzie, raz o polityce, a innym razem o literaturze lub przyrodzie ;)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Urzekł mnie zestaw w kolorze khaki - jest piękny!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mesmeraize fashion - zdecydowanie mój faworyt!

    OdpowiedzUsuń
  6. Lovely post. Have a great week! xx

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest mi niezmiernie miło, że znalazłam się w wyróżnionych przez Ciebie zestawach:) Dziękuję za to wyróżnienie!:)
    Dla mnie najpiękniejsza jest ta ostatnia stylizacja z narzutką <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Cześć! Nie wiem, dlaczego dopiero teraz odkryłam ten wpis! Dziękuję za wyróżnienie, bardzo mi miło! Buziaki, Ela

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz jest dla mnie ważny.